Askush nuk e vė nė dyshim se secila nėnė pėr fėmijėn e saj do mė tė mirėn, por a jeni pyetur ndonjėherė se me qėllim qė ta pėrgatisni pėr tė mbijetuar nė kėtė botė sfiduese e shtyni deri nė kufijtė e durimit? A e keni regjistruar vogėlushin tuaj nė karate, futboll, shkollė tė muzikės, vallėzim, kursin e pikturės? A vrapon fėmija juaj pas njė aktiviteti nė tjetrin, pa marrė parasysh se ėshtė nė pushim veror apo dimėror nga shkolla? Nėse tundni kokėn, kjo do tė thotė se jeni tė fiksuar me aktivitetet jashtė-shkollore tė fėmijėve.
Nėse i mbingarkoni, do tė kenė mė pak vetėbesim
- Qė aktivitetet shtesė jashtė edukimit formal tė kenė ndikim nė zhvillimin e fėmijėve, nevojiten qė tė jenė nė pėrputhshmėri me mundėsitė e pjekurisė sė tij, dijen dhe strukturėn pjekurisė sė trurit tė tij. Shumė prindėr mendojnė se futja e aktiviteteve tė ndryshme nė jetėn e pėrditshme dhe ritmin e zhvillimit tė fėmijėve ndikon pozitivisht, por qė shpesh ndodh qė e gjithė kjo mbingarkesė mundet tė ndikojė negativisht me dekurajimin e fėmijėve, si dhe humbjen e vetėbesimit. Pėr shembull, fėmija para moshės 7 vjeēe ngarkohet me mėsimin e numrave dhe tė shkronjave, e kjo duhet tė ndodhė vetėm nėse fėmija tregon interesim tė madh. Mėsimi qė tejkalon shkallėn e aftėsive tė fėmijėve ndikon shumė negativisht nė shėndetin e tij mental.
Fėmijėt qė ngarkohen me aktivitete tė shumta rriten si fėmijėt tė brengosur, tė pasigurt, tė mbyllur dhe mė me pak vetėbesim. Edhe pse aktivitetet janė tė vėshtira dhe nuk ju sjellin lumturi, ata i kryejnė ato aktivitete vetėm qė prindėrit e tyre tė jenė krenarė. Nė momentin kur ata refuzojnė tė pėrcjellin aktivitetet dhe dėshirojnė tė luajnė me bashkėmoshatarėt, atėherė ndaluni dhe mendoni mos e keni mbingarkuar fėmijėt ata.
Pėr tu shndėrruar nė njė sportist tė vėrtetė, ndoshta nuk ėshtė e nevojshme qė tė fillohet qė nė moshėn pesė vjeēe.
Nuk janė tė gjithė fėmijėt tė talentuar
Mos harroni, fėmija nuk mund tė jetė reflektim i vetive tuaja.
Dėgjoni ata, shtrojuni pyetje se ēfarė duan tė mėsojnė dhe nė cilat aktivitete duan tė marrin pjesė.
Mos i mbikėqyrni gjithnjė. Secili fėmijė ka nevojė pėr pak hapėsirė tė veten. Mos prisni dhe mos kėrkoni fėmijėt tė jenė perfekt nė gjithēka qė bėn apo atė qė ju dėshironi.